Verdun - Reisverslag uit Verdun, Frankrijk van Marina Harm - WaarBenJij.nu Verdun - Reisverslag uit Verdun, Frankrijk van Marina Harm - WaarBenJij.nu

Verdun

Door: mlle Marina

Blijf op de hoogte en volg Marina

30 Juli 2015 | Frankrijk, Verdun

heb begrepen dat alle foto's niet zijn meegekomen. Zal het nog 1 keer proberen straks.

Thijs en Harm hebben in Disney de achtbanen gedaan + het spookhuis. De laatste viel tegen en die vind ik nou juist zo leuk altijd. Verder hebben zij vleesmaaltijden gegeten. Kortom, een hele goede dag gehad!

Vanmorgen in Parijs naar het plein voor Centre Pompidou geweest, waar de jongens - net zoals ong. 12 jaar geleden - hun karikatuur hebben laten tekenen. De prijzen zijn niet echt verhoogd sinds die tijd en het zijn goede tekeningen!
S heeft wederom bij De Hillerin een tomatenmesje gekocht.
We doen ook alles hetzelfde ....
S is daarna nog naar de tentoonstelling van le Corbusier gegaan om daarna terug naar Amsterdam te vliegen.
Wij in de auto naar Verdun.
Gewoon ritje. Bij zo'n parkeerplaats langs de snelweg, een "aire", het eerste en hopelijk laatste hurktoilet meegemaakt: errggh!

We zitten in het achenebbis der achenebbiste hotels. Had ik expres geboekt omdat het goedkoop is en voor een echte Franse ervaring als het ware. Het heet Le lion d'or en het ligt pal aan de weg. Jaren 50 stijl. De eigenaar ruikt naar drank. We hebben echte sleutels van de kamers. De buitendeur van het hotel gaat 's nachts niet dicht. De kamers ruiken naar rook. Maar: het is schoon en de meeste lampen werken en tot genoegen van iedereen is er onbeveiligde, best wel snelle wifi. Geen hond in deze buurt die zou willen meeliften op de wifi hier. De auto staat gewoon aan de overkant van de straat.

De plaats Verdun is deprimerend, ondanks het goede weer.

We hebben wel in een leuk, geheel appelgroen restaurantje gegeten. Sympa personeel, heel authentiek allemaal, echt waar. Het heette Le cablier (dacht ik) en dat betekent konijnehok. En overal hingen konijnebeeldjes- en schilderijtjes aan de muur. Leek wel een beetje Pasen. De zin hiervan ontging ons, maar het was wel apart.

Daarna wat rondgereden want geen reet te doen hier en alvast het traject bij de champs de bataille verkend, indrukwekkend voorzover we al gezien hebben.
Morgen laatste dag hier.

Welterusten vanuit onze doorrookte kamers.

• 31 Juli 2015 - 18:33

Hans:

Veel plezier nog en alvast een goede reis terug