Tous les chemins mènent á Paris - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marina Harm - WaarBenJij.nu Tous les chemins mènent á Paris - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marina Harm - WaarBenJij.nu

Tous les chemins mènent á Paris

Door: mlle Marina

Blijf op de hoogte en volg Marina

28 Juli 2015 | Frankrijk, Parijs

Bonsoir,
Gisteren Honfleur bewonderd, viel gelukkig mee qua drukte, het zal volgende maand wel erger zijn. We hebben op een bankje aan de rivier gepicknickt uit S haar mooie Fortnum & Mason picknick rugzak. Voorwaar een genoegen!
De geplande aankoop van een st.James t-shirt niet gelukt wegens gebrek aan goede maat.
Teruggereden via de min-of-meer kustweg en genoten van het prach-ti-ge Normandische landschap.
Door Trouville-Deauville gereden, inderdaad een mondain oord. Chiquer dan Schevevingen en helemaal dan Zandvoort!
Dit duurde wat langer dan verwacht en zo kwamen we te laat aan bij de Amerikaaanse militaire begraafplaats. Door het hek niet veel te zien, maar onze Nederlandse mede-gasten in de b&b hebben ons er over verteld vanmorgen tijdens het ontbijt. En zo weten we wat we gemist hebben, grrr.
Plan B was Arromanches, Omaha beach. Eenmaal gearriveerd vond S het teveel een kermis en er was geen parkeerplaats meer voorhanden om met Tol Hanse te spreken.
Plan C: een ander stuk Omaha beach bezichtigd en dit lukte zowaar. Dit was een Duitse "stronghold" waar enkele gedenktekens bijstonden met namen van de gevallenen.
In Bayeux pizza gehaald. Wel andere dan we gewend zijn, meer gekruid en geolied, ja!

Vandaag.
En route naar Parijs. Geen last gehad van de agriculteurs en colère ( zo heet het echt in het Frans). Die blokkeren nu de wegen bij de Duitse grens.
S heeft geheel in haar stijl een hypermodern hotel in la Défense geboekt. Ik voel me heel hip ineens.
Naar de klerenwinkel getogen (Uniqlo voor de kenners) en Thijs in paar nieuwe kleertjes gestoken. Harm slaagde in de Zara. En ...... Thijs is naar de kapper geweest in de Printemps. Ik zal foto bijvoegen, die waarschijnlijk op zijn kant komt te staan. Kan ik niks aan doen helaas.
Morgen hebben we gescheiden programma's: Thijs en Harm naar Disney en S en ik cultuur en winkels on the side.
A bientôt mes amis.

• 28 Juli 2015 - 21:31

Hans:

agriculteurs en colère, prachtig, volg jullie iedere dag :-)