La douce France sous la pluie - Reisverslag uit Caen, Frankrijk van Marina Harm - WaarBenJij.nu La douce France sous la pluie - Reisverslag uit Caen, Frankrijk van Marina Harm - WaarBenJij.nu

La douce France sous la pluie

Door: mlle Marina

Blijf op de hoogte en volg Marina

26 Juli 2015 | Frankrijk, Caen

gisteravond laat aangekomen in de B & B. Kreeg op mn kop van de gastvrouw omdat ze ons eerder had verwacht, maar ik had én gebeld én daarna nog een keer ingesproken, tout en francais, hein?
Het is een prachtige gîte uit de 12e eeuw! De muren zijn 60 tot 80 cm dik. Spartaans ingericht. We hebben allemaal goed geslapen en Thijs en Harm waren best uit hun bed te krijgen de volgende ochtend. Na het echte Franse ontbijt - te weinig voor Harm - want geen hartig broodbeleg en kėhard stokbrood - togen wij op weg door de regen!
We zijn net terug het het memorial musem in Caen. Prachtig, en ook heftig hoor. Veel foto's, films, heldere uitleg en druk ook. Dat er ook families met kleine kinderen rondlopen .... Het is al indrukwekkend genoeg voor volwassenen.
Omdat we internet-verslaafden zijn, zitten we nu ten tweeden male in een McDonalds in Caen, gezellig bij mekaar met onze schermpjes voor ons. En bedenken we een vervolg op het regenprogramma.
Saskia zoekt alvast een restaurant in Bayeux uit. Of we nog die tapijten gaan bekijken is de vraag. Ik wil wel zo'n muismat-tapijtje, maar die kan je oveal krijgen.

• 26 Juli 2015 - 22:10

Freerk:

Als het een schrale troost mag zijn, het hebben wij de komende week meer dan voldoende regen. En wind, en dus twee verzopen tekkels.

Het slecht weer programma bestaat dus uit een stapel boeken voor ons en Handdoeken voor puck & rooff.

Het is wel erg knus aan boord, als de regen op het dak tikt..........

Veel plezier daar en de groeten aan de ganse familie

Freerk